Over Noodplanning & Crisisbeheer

Dienst Noodplanning & Crisisbeheer

Gelukkig wonen we in een veilige provincie en vinden er weinig noodsituaties plaats. Toch is het van levensbelang om goed voorbereid te zijn indien er zich toch iets zou voordoen. In een aantal gevallen is dit ook wettelijk verplicht. Denk bijvoorbeeld aan de regels rond Seveso-bedrijven waar gevaarlijke stoffen liggen opgeslagen.

In hoofdzaak doet ons team aan noodplanning: ervoor zorgen dat we ten allen tijde klaar zijn om een ramp het hoofd te bieden. Het voorbereidende werk zeg maar. Dit doen we door te netwerken met een brede waaier aan partners, projecten te initiëren, gemeenten te ondersteunen, plannen te schrijven, oefeningen te organiseren, enz.

​Doet er zich een noodsituatie voor? Dan gaan we over in modus ‘crisisbeheer’ en ondersteunen we het provinciale coördinatiecomité. Dit comité komt bijeen in de speciaal uitgeruste crisisruimte in het provinciehuis die hiervoor steeds paraat gehouden wordt.

Team

Michel Carlier
Arrondissementscommissaris
Louise Geldhof
Noodplanning en crisiscommunicatie
Robine Laurijssen
Noodplanning en crisiscommunicatie​
Gilles Driessen
Noodplanning en crisiscommunicatie​
Thomas Eerdekens
Crisiscommunicatie (D5)
Dina Zwartebroeckx
Noodplanning en crisiscommunicatie​ (D5)
Liesbet Kenis
Administratief deskundige
An Santermans
Administratief assistente